Успіх

Як зібрати IT-команду для невеликого бізнесу: які саме фахівці потрібні

Невеликого бізнесу на старті, як і великому бренду, не обійтися без сайту, мобільного додатку та просування в інтернеті. Для цього необхідна команда розробки. IT-фахівці візьмуть на себе створення конкурентоспроможних і зручних для користувачів продуктів. Це допоможе вибудувати стратегію розвитку бізнесу і збільшити прибуток.

Які професіонали потрібні на старті, де їх шукати і що їм запропонувати, крім зарплати? Розповімо в цій статті.

Збираємо команду розробників

Склад команди розробки залежить від цілей і завдань бізнесу. На старті проекту найчастіше потрібні:

  1. Тимлид – бере участь у зборі команди, оцінює пріоритетність завдань, координує роботу, покращує процеси і допомагає у складних ситуаціях.
  2. Бекенд-розробник – відповідає за внутрішню частину сайту або програми: роботу адмінки, дані користувачів, особисті кабінети і т. д.
  3. Фронтенд-розробник – створює «обличчя» сайту або програми, проектує інтерфейс і стежить за роботою елементів, наприклад кнопок і посилань.
  4. UI – та UX-дизайнер – працює над графічною частиною інтерфейсу (анімаціями, ілюстраціями, кнопками і шрифтами) і проектує його так, щоб користувачеві було легко і зручно взаємодіяти з продуктом.
  5. Тестувальник – перевіряє сайти і мобільні програми на наявність помилок і покриває тестами всі можливі сценарії.
  6. Аналітик – виступає посередником між бізнесом і розробниками, розуміє, що потрібно користувачеві, і описує, як має працювати програмне забезпечення.

Потрібні в команді універсали

Універсали – фахівці, які здатні виконувати відразу кілька з вище перерахованих ролей. І це притягує роботодавців. Здається, що одна людина може справлятися з усім і відразу, а платити йому вигідніше, ніж двом-трьом фахівцям. Але все не так очевидно.

Плюси універсалів в команді:

  • на кожну задачу дивляться комплексно, так як виконують кілька ролей;
  • швидко усувають помилки в роботі сайту або програми;
  • беруться за будь-які по складності завдання.

Мінуси універсалів в команді:

  • часто стикаються з професійним вигорянням;
  • губляться в термінах виконання завдань;
  • нехтують якістю роботи, щоб встигнути зробити якомога більше;
  • розраховують на високу зарплату – у середньому на 200-300 тисяч рублів.

Тому універсалів варто наймати, якщо бізнес ставить перед собою термінові завдання. При оптимальних строках краще зібрати повноцінну команду розробки. Кожен з фахівців буде виконувати свої обов’язки, поступово розширювати компетенції і професійно зростати.

Де шукати фахівців

Шукати розробників можна різними способами: на джоб-бордах, в соціальних мережах і месенджерах, на біржах фріланса, у вузах та університетах, а також серед друзів і знайомих. Розглянемо кожний з варіантів.

Джоб-борди

Знайти людей в команду розробки можна на класичних платформах, наприклад на HeadHunter, SuperJob і «Роботі. ру». Але IT-фахівці розміщують резюме не тільки там. Найчастіше вони використовують спеціалізовані сервіси: «Хабр Кар’єра», LinkedIn і Tproger.

«Хабр Кар’єра» – база резюме та актуальних вакансій по провідних сфер IT-індустрії. Профіль кожного кандидата містить вичерпну інформацію про ваших навичок і професійних досягненнях.

LinkedIn – світова мережа для пошуку роботи, обміну досвідом та налагодження ділових зв’язків. Знайти цікавить резюме спеціаліста можна за трьома параметрами: назві посади, локації і професійним скиллам.

Tproger – інтернет-видання, яке допомагає знайти фахівців. Аудиторія на сайті розподілена з мов програмування і напрямами розробки.

Класичні джоб-борди

Плюси:

  • Співробітників можна знайти швидко.
  • Гарантована безпечна угода між роботодавцем та працівником.

Мінуси:

  • Надмірно багато претендентів. На платформі HeadHunter, наприклад, розміщено 58 000 000 резюме і всього 817 000 вакансій. Тобто в середньому на одну пропозицію роботи відгукується 71 людина. Як наслідок, керівництво або спеціально найнятий рекрутер не встигають переглядати усі відгуки.
  • Популярні сайти для пошуку роботи використовують далеко не всі IT-фахівці.

Спеціалізовані сервіси

Плюси:

  • Популярні серед IT-фахівців.
  • Профілі кандидатів заповнені максимально детально.
  • Активно просуваються не тільки вакансії компаній-гігантів, але і амбітних стартапів і міжнародних проектів.

Мінуси:

  • Велика конкуренція: 256 600 резюме і лише близько 3 800 вакансій.
  • Не всім компаніям відомо про спеціалізованих сервісах – вони не використовують їх при пошуку фахівців.

Соцмережі і месенджери

При створенні команди для startup або невеликого бізнесу можна використовувати «ВКонтакте» і «Телеграм». Досить розмістити вакансію на стіні або в обговореннях співтовариства або каналу.

Приклад обговорення, створеного в групі «ITc | спільнота програмістів» у «ВКонтакте»

Групи у «ВКонтакте»:

  • , або вже знайомий Tproger, – більше 545 600 передплатників.
  • – майже 412 500 передплатників.
  • – майже 257 900 передплатників.
  • – 101 500 передплатників.
  • – більше 96 700 передплатників.

Канали у «Телеграме»:

  • – більше 16 000 передплатників.
  • – майже 16 000 передплатників.
  • 9 000 передплатників. 2

Плюси

  • Пошук фахівців можливий не тільки в групах і каналах з вакансіями, але і у спільнотах за інтересами.
  • Велика кількість потенційних кандидатів.
  • Можна отримати більше інформації про фахівця: його інтереси, риси характеру і т. д.

Мінуси

  • Можна отримати велику кількість релевантних відгуків.
  • Високий ризик зіткнутися з необґрунтованим негативом з боку користувачів.
  • Пост про вакансії може поширюватися по інших групах без відома компанії.

Біржі фріланса

Хорошого кандидата реально знайти і на фрілансерських біржах, тому там теж варто розміщувати вакансії. Класичні варіанти – FL. ru, Weblancer і Kwork. Спеціалізована біржа – «Хабр Фріланс». З нею співпрацюють розробники, дизайнери та інші професіонали IT-ринку.

Плюси

  • Можна відразу знайти фахівця в команду або попрацювати з фрілансером, щоб краще оцінити його навички.
  • У багатьох кандидатів велике портфоліо і різноманітний досвід
  • Користувачі фрілансерських бірж готові до невеликої або середньої зарплати.

Мінуси

  • Фрілансери, які паралельно ведуть інші проекти, що можуть не розібратися в усіх аспектах продукту і робити свою роботу неякісно.
  • Деякі фрілансери можуть відмовитися від роботи і приректи компанію на термінові пошуки нового співробітника.

Вузи та університети

В команду можна найняти студентів вузів або початківців фахівців. Плюс в тому, що вони налаштовані проявляти себе і швидко досягати цілей за невелику плату.

Якщо бізнес готовий до роботи з учнями, достатньо повідомити про це профільні факультети. Якщо готовий наймати фахівців-початківців, можна придивитися до випускників онлайн-університетів. Наприклад, можна домовитися про співпрацю з «Нетологией», Skillbox і GeekBrains.

Приклад партнерів «Нетологии»

Плюси

  • Студенти і молоді фахівці амбітні. Вони генерують ідеї і пропонують нестандартні рішення.
  • Недосвідчені IT-фахівці швидко і добре вчаться.
  • Ці співробітники не розраховують на більшу зарплату.

Мінуси

  • Для навчання і розвитку студентів та випускників онлайн-шкіл потрібно час.
  • Деякі недосвідчені фахівці мають неправильне уявлення про роботу, тому високий ризик швидкого звільнення.

Особисті контакти

Мережа власних контактів – ефективний інструмент для пошуку співробітників. Тому варто придивитися до тих, з ким раніше навчалися в одному вузі або школі, а також разом працювали. Але й у такого рішення є свої плюси і мінуси.

Плюси

  • У компанії з’являється людина, якій можна довіряти.
  • Такий фахівець готовий витрачати додаткові ресурси, щоб допомогти компанії ефективно побудувати роботу.

Мінуси

  • Родич, знайомий або друг може не дотримуватися професійні межі.
  • Такий працівник може сподіватися на особливе ставлення – наприклад, на меншу кількість завдань, але більшу зарплату.
  • Спірні ситуації на роботі можуть негативно впливати на особисте спілкування.

Що запропонувати, крім зарплати

Оскільки забезпечити конкурентоспроможну зарплату на старті бізнесу неможливо, варто запропонувати команді інші бонуси. Наприклад:

  • складні і цікаві завдання, щоб прокачувати скіли;
  • оплачувані освітні курси для розвитку;
  • регулярний перегляд рівня професіоналізму для підтримки залученості і зростання зарплати;
  • потужне обладнання для роботи в офісі та вдома;
  • відрядження за рахунок компанії при участі в конференціях з обміну досвідом та обговорення новітніх IT-рішень і технологій;
  • сучасний офіс з зоною відпочинку;
  • гнучкий робочий графік;
  • ДМС.

Чек-лист

  1. Визначтеся з обсягом робіт, щоб зрозуміти, кого краще наймати: кілька універсалів або повноцінну команду розробки.
  2. Для пошуку IT-фахівців використовуйте непопулярні джоб-сайтів, а спеціалізовані сервіси і соцмережі.
  3. Щоб професіонали захотіли в команду, запропонуйте їм середню по ринку зарплату.
  4. Для утримання інтересу команди вбудуйте систему бонусів.